Mari sakit beramai ramai

Saturday, July 30, 2011

Assalamualaikum.

Ouh ! tolong,sesak nafas.


Dalam bebanyak sakit, kenapa lah sakit tekak jugak yang aku dapat. Sakit tekak lah sakit yang aku paling tak maw sakit. Dah melambung bil air ayah aku bulan nih sebab aku qoje minum air je, ktipu !

Dah berapa biji ubat hitam pedas pedas tu aku telan, Ya Allah, bila nak baik ni?

Eh, kejap, seronok jugak sakit. Pulak ! kenapa? Bukan sebab boleh ponteng sekolah ok, lagipun esok cuti. Alah, eh sakit, kenapa time time cuti fulak kau nak sakit, kenapa tak hari sekolah je ? Dapat lah aku buat muka kesian toya sikit depan mak, ^_^


Dah banyak orang tahu, sakit adalah salah satu cara untuk mengurang kan dosa ? Unbelievable?



“Tidaklah orang Muslim ditimpa cubaan berupa penyakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan keburukannya, sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.”
(HR. Bukhari-Muslim)

“Setiap orang pasti pernah mengalami sakit. Rasulullah SAW sendiri mengalami sakit demam berat. Namun begitu Nabi tetap sabar dan tabah. Beliau mengatakan kepada Ibnu Mas’ud ra, bahawa penyakit yang datang ke dalam tubuh seorang Muslim itu dapat menggugurkan dosa sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.”


Haa kan, kalau sakit sikit sikit tu payah lah kau merangkak pegi kat mak kau suruh pegang je kepala kau tu,habis, kepala dia sapa nak pegang ? k lari tajuk.


InsyaAllah kalau ada rezeki, Allah kurang kan dosa kita, syukur sesangat, kita pon bukannya tahu bila kita nak mati kan, nak nya esok kau dengar berita aku mati? Innalillahiwainailaihirajiun.


Aku pon satu jugak, dah tahu sakit, kat rumah kenduri tadi, nah hambik aku bantai 2 3 gelas air yang warna merah merah tu. Balik rumah, padan !


Ehe, dah nak puasa, lagi bes, wo oh oh !


Hehe, kbai.

You Might Also Like

5 comment/s

  1. da sakit masih mencari pasal jugak.. haha.. =)

    ReplyDelete
  2. minta2 cepat sembuh..nk pose dah ni..haha

    ReplyDelete
  3. setiap yang berlaku pasti ada hikmah nya.. ^_^
    get well soon dear ;D

    ReplyDelete
  4. get well soon..hehe..

    salam ramadhan..

    ReplyDelete
  5. tehee~
    alhamdulillah dah baik.
    Trimas untuk doa ^_^

    ReplyDelete