Mana lhaaa bakal suami aku ni ?

Tuesday, September 06, 2011



Assalamualaikum.


Sihat ? Harap harap sihat lhaaa yeeee...


Cena raya ? Aku memang suka nak nanya lewat lewat pada orang. Best ? Biasa je rasa raya tahun ni. Nak tunggu raya haji pulak lhaaaa... Haaaa, gedik !


Kat mana lhaaa bakal suami aku sekarang ? Atotoo, gediknyaaaa ! Kasi lempang sikit woiii..


Betul apa aku tanya , mana ada salah. Kat mana lhaa bakal suami aku sekarang ? Tengah buat apa ? Asar dah sembahyang ke ? Makan apa tadi ? Apa lhaa kau tengah buat hah ?


Kalau lhaa kita tahu sapa suami/isteri kita, senang kan ? Tapi tak syiok jugak tahu awal awal, jemu lhaa wehhh ! Kahkah. Eh ! Dah confirm ke Bf/Gf kau sekarang ni dah tentu tentu nak jadi suami/isteri kau nanti ? Dia ke yang kau bawak ke hulu ke hilir nak jadi mak untuk anak anak kau ? Dia ke yang slalu kau ingat, sayang, rindu nak jadi ayah untuk anak anak kau nanti ? Dia ke yang slalu kau puja nak masak untuk kau dan anak-anak ? Dia ke yang slalu kau lebihkan nak jadi imam solat nanti ?


Tak terjawab kot nohhh.. 


Kalau tahu senang lhaa kan, tak payah nak pikir banyak. "Haaa, kau bini aku, datang sini ! Jangan pegi mana-mana !" Dasyat kalau dapat laki cegini.


Pasangan kita kan dah ditentukan Illahi sejak kita tengah berlumba nak masuk ovum mak kita dulu lagi. Betol ? Cinta kena cari ? Ya ? Tak ? Mana lhaaa aku tahu (acehh, belagak suci)


Minta lhaa untung untung kita dapat suami/isteri yang insyaAllah sedap mata memandang, sedap lagi bahu yang memikul. Kuikui, bukankah Allah telah bersabda :


"Dan ada wanita baik untuk lelaki baik dan lelaki yang baik adalah untuk wanita yang baik" [al-Nur 24:26]



Cuba lhaa jadi yang baik untuk memiliki yang baik. Sungguh Allah Maha Pemurah =)


rileks je kannn.(klik untuk jelas)



Balik tadi, masa dalam bas tengah layan perasaan tepi tingkap, nampak makhluk Allah naik moto. Ada dua orang, satu lelaki, satu perempuan. Alahh, biasa lhaa tuuu. Kau ! Yang tu pon nak kecoh. Sapa kecoh ? Kau apahal weh ? Nak gaduh ?


Bagus lhaa kalau depa jadi laki bini, tapi buat apa lhaa nak kumpul saham akhirat awal awal ? Sifat nak cuba, rasa, try, test memang lumrah lhaaa tuuu...



Tadi ustaz cakap, masa kita minta taubat, menangis lhaa atas sejadah. Sesungguhnya Allah menerima taubat itu. Buat lhaa macam mana pon nak bagi nangis, letak lhaa buah limau dalam mata bagi nangis ! Ada ke macam tu ? Sesuka je kan ustaz aku ni.. Kehkeh.. Betol weh, cuba masa solat maghrib nanti, ada feel sikit . Dah sedia ke nak mati ?



" Ya Allah, berikanlah mereka yang kucintai balasan yang sebaik-baiknya atas limpahan sayang mereka padaku dan pahala yang besar atas pengorbanan mereka kepadaku. Peliharalah mereka sebagaimana mereka memelihara cintaku padanya."




kbai.


nota : Hari ni waktu agama belajar tajuk taubat.









You Might Also Like

12 comment/s

  1. betul2.. skunk ni sye berpegang pada prinsp single.. hope kita sama dapat psangan yg baik dunia akhirat

    ReplyDelete
  2. yeah..single lebih bagus.Hanya perlu tunggu kehadiran imamku.ecehhh ^^

    ReplyDelete
  3. insyaALLAH... ALLAH akan beri yg terbaik untu kita=)

    ReplyDelete
  4. Haha lawak la ustaz...
    Mudah-mudahan ditemukan dengan calon terbaik.

    ReplyDelete
  5. telah tercipta untuk kita..kita je tak tahu :) amin-amin

    ReplyDelete
  6. Pupel Liyana : Harap yang tebaikkk ^____^

    ReplyDelete