Kawan Baik Kawan Baik Kawan Baik Kawan Baik Kawan Baik

Saturday, October 08, 2011




Assalamualaikum.


Huahua. Hye adek adek PMR ! Amacam exam ? Ada rasa nak luruh jantung ? Nak tercabut anak tekak ? Nak terkeluar sendi lutut ? Aku dulu rilek jeee jawab exam tuuu, siap kejip-2 mata dengan ketua pengawas lagiii. Siap menyanyi lagu hindustan bagai kat depan tuuu. Maklumlhaaa duduk depan-2 nuuu haaa. Haha, dasyat tak dasyat tak? Heeee, tuu  pun kalau kau percaya lhaaa. ;)


Okayyy. Tengok tajuk tengok tajuk ! BEST FRIEND. Sesapa ada kawan baik, angkat telinga ! Heee, Pandai !


Cikgu kaunselor ada cakap. Kita ni kalau berkawan, ada group pasti one day akan bergaduh. Ehhh, ya ? Ada orang yang tak pernah bergaduh seumur hidup dia ? I mean, bukan lhaaa bergaduh tarik rambut, baling kasut, gunting selipar bagai tuuu ya anak anak. Bergaduh tarik muka, masam muka, tak bertegur. Ada yang tak pernah langsung terasa hati dengan kawan ?



Mak selalu cakap, nak kawan pilih lhaaa yang baik akhlak. Sebab kita kan mudah terpengaruh dengan kawan-2, nak nak remaja macam aku niii kannn. Ehhh, kadang ada yang semua nak cerita kat kawan je, dengan family tak nak kongsi. 


Kawan. Bila baikk, baik sangat. Bila dah sekali bergaduh, hiashhh muka pun tak nak tengok. 


Aku yang only 6teen nii, rasa macam ahhh tak banyak lagi experience aku kat Bumi Allah ni. Kawan pun sekadar dalam kelompok tempat tinggal. Baru seciput aku belajar pasal hidup. Banyak lagi benda kita belum tahu.


Kebanyakan BEST FRIEND, adalah dari jantina sejenis lhaaa kann. Senang, boleh peluk-2, kiss pipi kanan kiss pipi kiri, nangis kat bahu, story sad story sambil genggam-2 tangan, jalan pegi makan hayun-2 tangan. Tapi ada yang tak sejenis kann. Biasa lahh kan, perempuan ni kann sifat JEALOUS sangat tinggi ya anak anak. Bila denagn kawan baik yang lain hormon, tak ada lahaaa sifat cemburu bila kawan tuuu lebih pada dia.


Ahh, tak kisah lhaaa siapa pun kawan kita, hargailahh dia seadanya. Bimbing lhaa dia jika tersesat. Jangan seronok atas kekalahan kawan.


Heee. kbai.





You Might Also Like

3 comment/s

  1. bukan senang nak cari best friend ;D

    ReplyDelete
  2. kaunselor tu betul ke tak??aku kawan ngn kawan2 aku dari form 1 smpai la skang umo 22..masih kamcing ngam2..sbb ktorg di besarkan di asrama penuh dari dulu lagi..

    ReplyDelete