Singkat singkat singkat, aww seksi !

Sunday, October 30, 2011



Assalamaualikum w.b.t.


Hi. Hby ? Err


Singakatan perktaan. Ehh, kadang garu kepala jugak aku bila orang main redah sembang dgn aku pakai dua tiga huruf ja sembur. Kalau ya pun nak singkat agak lah. Semua ni berpunca dari laman sosial yang semakin menggila sekarang ni ah kan. (Pakai ayat skema )



Apa kejadahnya nak singkat singkat bagai sampai satu patah tak boleh nak faham. Yang tambah tambah bagai lagi lah, sentap aku baca nyah. Apa kata tulis ja haa sebiji sebiji. Orang nak cakap kau nerd, persetankan. 


Okay itu sempena semangat aku nak ajak kau martabatkan bahasa kebangsaan.


  • HBY : How About You
  • GTG : Get To Go
  • BTW : By The Way
  • OMG : Oh My God
  • OTW : On The Way
  • ILY : I Love You


Macam macam lagi lah. Kadang boleh fening jugak hoi. Sekarang kan semua nak singkat.


kbai.


p/s : Sila abaikan tajuk dia atas.








You Might Also Like

8 comment/s

  1. AANK= apa aku nak kisah.

    hahahah..macam2 ek skang. memang tak tahu jugak....

    ptt la bila org chat ngn aku guna singkatan ni, aku blur2 je ek

    ReplyDelete
  2. hey. kekadang syok juga guna shotform, so that anybody will not know what we'll going to say HIHIHIHI.

    ReplyDelete
  3. Ayuna : Haha, sumpah blur. Pikir lama tuu >,<

    ReplyDelete
  4. Farra : Haaaa kann. Kasi singkat =='

    ReplyDelete
  5. betul2 tu,..mcm2 lg yg singkat2, bt org pening jer fikir maksudnya,..afa laa kann..ehehe..

    ReplyDelete