isi cek net !!

Friday, March 04, 2011



assalamualaikum bloggers yg drahmati Allah sekalian ...
kali nih nak cakap tentang ,,
ciri2 orang munafik ...

aku ada lah menyelongkar skit cek net nih ..
banyak benda yg boleh dapat ,,
ikot nafsu lah nak apa ...

Ustaz Khairul ? 
entry lepas aku mention about Ustaz ,,
actually Beliau ialah ustaz kelas aku lah ,, sapa lagi ...

now ,, apa yang aku taw ,, 
terdapat 3 ciri orang munafik ,, but ada sumber yg mngatakn ,,
terdapat 4 ciri orang munafik ...

nih list ciri orang munafik :
  1. jika berbicara dia berdusta .
  2. jika berjanji dia ingkar .
  3. jika diberi amanh dia khianat .
  4. dan jika bergaduh dia berlebih-lebihan .
sesuai dengan sabda Rasulullah S.A.W :

"Tanda orang munafik ada tiga: jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercaya (diberi amanat) dia berkhianat." (HR. Bukhari Muslim)


dalam konteks berdusta atau berbohong ,,
ada ke bohong sunat ?
kadang2 kita dengar orang bercakap ,,
" xpa , bohong sunat "(termasok aku lah tuh)

dari pandangan ulama ,,
berbohong nih hanya ketika di saat yg sangat2 genting ..
kalau dah xbuat omwork tuh ,, bukan saat genting namanya ...

diri kita , kita yang tahu ,,
jangan pulak nak lalu jalan yang berliku ,,
sedangkan jalan yang rata ada di depan mata ...

~MISSYUHADA~






You Might Also Like

0 comment/s