Saya Penat Sangat

Wednesday, August 03, 2011

Assalamualaikum.


Ehem ehem, perasan tak? perasan tak? kfine, tak pon :(


Dah 3 hari puasa, lagi 27 hari nak raya, eh ta sabar nya, nak makan kueh raya, nak pakai baju raya, nak mandi sunat raya, nak pegi sembahyang raya, nak dapat duet raya, kmelampau !

Hari ni, ouh ! gegila pening kau. Everything is about add math, add math n add math.


Cikgu, kenapa cikgu suka nak kutip buku di bulan yang mulia ni, cikgu tau tak, saya penat sangat. Cikgu tau tak sahur tadi saya makan apa? Saya makan nasi, sayur keladi, ayam goreng, dengan kicap SAHAJA, saya penat sangat. Cikgu tau tak, dalam class tadi lenguh tangan saya siapkan kerja yang cikgu bagi, sebab cikgu kata nak kutip semua buku hari ni, saya penat sangat.




Tapi kan cikgu, saya agak suka lah belajar add math, challenging gitu ^_^


Cikgu tau tak, selsema saya tak habis habis lagi, bila lah dia nak habis kan, saya penat sangat. Bila dalam class je, mesti dengar, sqottt ! sqott! Cikgu cikgu suka bagi kerja sekolah yang banya kan, tapi tak apa cikgu, saya akan cuba siapkan semua kerja yang cikgu bagi. Saya kan tak nak dah kena cepuk dengan cikgu sekali lagi, saya penat sangat.




Ehe, esok esok saya siapkan kerja cikgu ok, saya penat sangat. Jangan melenting sangat cikgu, bulan puasa tak baik marah marah, nanti dahaga ^_^


Ehe, sapa budak sekolah lagi sila kejip mata dan senyum sampai nampak gigi. Penat kan sekolah ? Jawapan nya YA ! Tapi kan kau, lepas habis sekolah, bukan nya kita boleh rasa lagi zaman kita sekolah sekolah. Boleh tengok budak sekolah buad date, kena rotan dengan cikgu, melepak dalam tandas, melepak dekat tangga, kena buad kerja sekolah banyak banyak, happy bila lulus exam, takut kena denda bila failed, senaman pagi pagi dengan kekawan dekat padang.


Bila dah besar, kena kerja pulak. Hidup sentiasa ada tanggungjawab. Orang yang tak ada tanggungjawab je hidup dia memang tak bertanggungjawab.


Lagi 3 jam nak bukak puaa, jangan lupa sembahyang terawih ^_^


Rasulullah S.A.W. sangat menggalakkan sembahyang Tarawih. Abu Hurairah berkata; “Rasulullah S.A.W. sangat menggalakkan sembahyang tarawih sekali pun beliau tidak mewajibkannya.” Beliau bersabda: “Sesiapa yang mengerjakan Qiyamu Ramadan semata-mata kerana iman dan mengharap ganjaran dari Allah, maka diampuni dosa-dosanya yang lampau.” Qiyamu Ramadan ialah menghidupkan malamnya dengan mengerjakan sembahyang.

kbai

You Might Also Like

4 comment/s

  1. hoho. selamat bersuka ria dengan add maths. jangan malas2 tau. hee.

    ReplyDelete
  2. bila da habis sekolah terasa macam nak masuk sekolah balik je..rindu pulak zaman2 sekolah ni..hee~

    ReplyDelete
  3. kekadang bila kat skolah, macam dah tanak sekolah,
    tp bila dah tinggal skolah, rasa rindu kan3?

    ReplyDelete